Harry Potter ve Melez Prens

Ne kadar büyümüş olsam da sinema sevgim beni böyle sihir ve macera dolu filmlere çekiyor. Bu film tam da ergenlik çağlarını(Lise dönemini) hatırlamak isteyen izleyecilere göre bütün yaşlı arkadaşlarıma tavsiye ediyorum. Melez Prens beni hüsrana uğratan ergenlik sıkıntılarını anlatmaktan başka bir şey yapmayan bir film. Malesef kitaba sadık olmayan uyarlamalardan biri.Filmi hiç izlememiş ve romanlarını okumadıysanız konudan kısaca bahsetmek gerekir diye düşünüyorum. Romanın konusu , anne babası Voldemort isimli bir büyücü tarafından öldürülmüş olan ve kendisinin de bir büyücü olduğunu öğrenen Harry Potter isimli karakterin üzerinde ilerler ve Hogwarts Büyücülük okulunda büyücülüğü öğrenirken bir yandan Voldemort’un peşine düşen Harry Potter, bu gizemli ve devasa okulda onu bekleyen birbirinden heyecanlı serüvenle, daha ilk senesinde becerikli bir büyücü olup çıkar.

Bir çok filmin fanlarınında bildiği gibi diğer 5 filmde aksiyon öğeleri en yüksek düzeydeydi. Fakat bu film kesinlikle 2 saat 35 dakika boyunca ergenlik dönemini ve aşklar üzerine yerleşiyor. Hareketli sahneler bir elin parmaklarıyla sayılacak kadar az bu yüzden çoğu izleyeni ilk yarısından filmden soğutuyor. Fakat bir şey dikkatimi çekti. Filmler giderek büyüklere uygun olmaya başlıyor. Daha derinleşiyor, daha bir gotik,daha karanlık ve daha sinematografik öğeler katılıyor. Sinemasal açıdan tatmin ediyor fakat hayranları arasında soğumalar yaşatıyor. Serinin bu bölümünde, Harry Potter’ın büyücülük okulundaki altıncı senesidir. Dumbledore, okula yeni bir profesör getirir, profesör Slaghorn aslında daha önce bu okulda öğretmenlik yapmış ama bazı olaylar sonucu bırakmıştır. Dumbledore, Harry Potter’dan, profesör Slaghorn’un geçmişte yaşadığı ve bir sır gibi sakladığı bazı olayları öğrenmesini ister. Çünkü bu olaylar Harry Potter’ın ailesini öldüren Voldemort’la ilişkilidir. Bu arada iksir yapımını öğreten profesör Slaghorn’un dersliğindeki kütüphanede Harry, kullanılmış bir iksir kitabı bulur. Bu kitabın kapağında Melez Prens isimli birinin imzası vardır ve içinde diğer büyücülerin bilemedikleri büyüler yazmaktadır. Harry bu kitabı okumaya başlar ve bazı büyüleri uygular ama bu büyülerin ona zarar verdiğini fark eder.

Filmi buradan sonra artık iyice anlatmak bana düşer. Filmin süprizleri çok var. Melez Prens aslında Severus Snape’den başka kimse değildir. Ve Albus Dumbledore Snape tarafından öldürülür. Voldemort’un ölümsüz olma nedeni ise ruhunu hortluk büyüsü ile 7 parçaya bölmesidir. Finali saçma biten ve diğer kitaba bir çok olay bırakan bir film. Bundan sonra sonraki filmin kaç saat olacağını tahmin etmek kolay emin olun ki son film en az 4 saat olacaktır. Fakat bence Melez Prens 2 gelerek herşeyi son filme bırakmamak gerekiyor. Tabii yapımcılara karmamak gerekir.

Oyunculuklar yine harika fakat bu sefer Voldemort’un çocukluğu oynayan 2 oyuncu çok başarılılar. Filme artı olarak eklenmesi gereken şeylerde var. En küçüklüğünü oynayan çocuk (Omen filmlerinde) oynayan çocukları andırıyor. Gotik ve karanlık 13 yaşından küçük çocuklar için sert ve ürkütücü bir dünyanın kapıları bir süreliğine açık kalacak. Kesinlikle izleyin. Şimdiden biz büyükler 2010 için gün saymaya başladık. İç burkan müzikler ve aşk… En iyi 2. Harry potter filmi olarak adlandırarak bir sıralama yapıyorum.

Ahmet Türkan


Reklamlar

Kadın Süper Kahraman Olur mu?

Aslında ben kendimce bir analiz yaptım. Ama tepkileri de üzerime çekmek istemem. Yazıma bence diyerek başlamak istiyorum. Bence olmaz. Peki neden böyle düşünüyorum? İki neden buldum. Bilmiyorum. Sizce neden ama örnek vererek açıklamaya çalışayım. Mesela örümcek adamı kadın olarak düşüne biliyormusunuz? Ben düşünmekte zorlanıyorum. Çünkü kadınlar narin ve biraz ürkek canlılar. Örümcekten yılanda korkarlar.  Yani kendinden korkan bir kahraman olmaz herhalde… Olsa bile ne kadar başarılı olurdu o da başka bir konu tabii.

https://i1.wp.com/www.flashtrackz.com/games/images/angelinajoliedressup300x300.jpg

Birde nazik olmaları demiştim. Aşırı derece yaralanmaya dayanabilecekleri sanmıyorum. Yapıları kahraman olmaya Elverişli değil. Ha filmlerde kadın kahramanlar görüyoruz. Ama adı üstünde film. Birde filmlerde kadın kahramanların kullanılma nedeni de kadın kahraman denilince şaşırmamış yani değişik bir fikir gibi. Yeni bir erkek filmin başarılı olması zor çünkü alışılmış ve sıkmaya başlamış. Ama kadınlar böyle değil daha bu fikirden bir süre yararlanılabilir. Şimdi birazda kadınlara iltifat etmek istemiyorum.

Kadınların hiç biri süper kahraman erkekler gibi deli ve zevksiz değillerdir. Mesela hangi kadın taytının üzerine kilot giyer ki. Kadınlar asla bu kadar zevksiz olmadı. Ve olmayacaklar gibi görünüyor. Olmasınlar zaten zaten erkeklere zevkleri tattıran tek onlar. Zevksiz bir hayatta çekilmez olurdu.

https://i1.wp.com/www.kadinella.com/wp-content/uploads/superwomen.jpg

Son olarak kadın süper kahraman olur. Fakat şu an akıl ve mantığımıza ters düşüyor. Kadınlara sesleniyor siz süslenip bizi bizden alamaya devam edin. Kaslı erkek gibi kadın istemiyoruz.

Mustafa Türkan